Tine Olsen

Teenagekoret

Jeg er uddannet fra Rytmisk Musikkonservatorium som sanger og Musik- og Bevægelseslærer (Sang, Dans og Spil) 1999-2003 og har siden 1995 undervist i rytmisk solosang på alle kompetenceniveauer, i forskolen med 0-6-årige samt 1. og 2. klasser og med udvidet rytmisk træning for talentlinie og MGK. Jeg har mangeårig erfaring med korledelse indenfor både begyndere og øvede og er ansat ved flere musikskoler netop i kraft af min erfaring med kor og korledelse – blandt andet Københavns Musikskole.

Når man dirigerer børne- og ungdomskor, skal der være retning i arbejdet med de unge sangere med forskellige greb, som gør at korprøven flyder afsted. Det kræver pædagogisk sans, fantasi, glæde ved at lære fra sig ved at vise dem, hvad man kan med musik gennem solmisation, hørelære-øvelser, støttearbejde, fysisk opvarmning, rytmisk træning, gode og sjove sange samt en nærmere forståelse af, hvordan instrumentet fungerer i et samarbejde med andre stemmer omkring at forme en ensartet harmonisk oplevelse.

Min egen tilgang til kor kommer via min mangeårige interesse i netop samklang og i diverse vokalgrupper. Jeg synger blandt andet i Sokkelund Sangkor.

I min egenskab af SSB-uddannet var jeg fra 2004 en del af den anmelderroste “Voice & Drum”-gruppe Skrubberne som “stompede” og spillede sig gennem børnenes liv med 2 forskellige koncertforestillinger. Jeg har medvirket som korsanger og lead på en del studie-albums og med eget materiale.

Jeg har studeret hos Anne Rosing-Schow, Sanne Graulund, Trine Dansgaard, Marie Bergmann, Etta Cameron og senest Anne Margrethe Dahl, hos hvem jeg dygtiggør mig indenfor klassisk sangteknik og “opera-lyd”.

tol@musikhoejskolen.dk