Wenke Möbus

Underviser i

Klassisk klaver, klaverhold, Pianinjas, SIF/kammermusik

Musik og musikformidling er min passion.

Jeg er uddannet klaverpædagog ved konservatoriet “Universität der Künste“ i Berlin og har undervist i klaver og ensemblespil i mange år, både i Tyskland og i Danmark.

I min undervisning lægger jeg særlig vægt på formidlingen af et bredt og spændende repertoire samt en naturlig spilleteknik, udviklingen af elevernes kreative evner og deres emotionelle og forståelsesmæssige tilgang til musikken og instrumentet, og last but not least deres spilleglæde!

Inden jeg startede som klassisk klaverlærer på Musikhøjskolen i 2013, har jeg undervist på
Sjællands Kirkemusikskole og Bornholms Musik- og Billedskole. Jeg var samtidig organist ved Sankt Knuds Kirke på Bornholm.

Jeg har spillet koncerter som solist og akkompagnatør i Tyskland, Skandinavien og UK.

wm@musikhoejskolen.dk