Tilmelding til næste skoleår 2024/25

Nyt program og tilmelding er klar på hjemmesiden fra fredag 26. april 2024 kl. 12.
Tilmeld dig senest onsdag 22. maj for at være med i første fordeling af pladserne.

Resten af dette skoleår 2023/24
15. april lukker vi for tilmeldinger til dette skoleår for at kunne sætte det nye program op her på hjemmesiden.

Her kan du søge på alder og/eller på de 14 steder, vi underviser på Frederiksberg.

Nogle hold har endnu ikke alder på, fx vores sammenspil, orkestre og bands. Det vil løbende blive tilføjet.

Man kan kun søge på alder, men de hold, hvor der er angivet klassetrin, er det klassetrinnet, der gælder.
Klassetrin svarer altid til dansk skole.

Klaver klassisk, Smallegade

Alder: fra ca. 6 år til 25 år
Niveau: fra nybegyndere til øvede

Klaveret er indgangen til musik for mange mennesker. Det kan indgå i sammenspil og orkestre, men når du sidder ved dit klaver, kan du også være dit helt eget orkester. Det er en fantastisk oplevelse – og jo mere du lærer, jo sjovere bliver det.
Det er let at lave toner og melodier fra starten på klaveret, så du kommer hurtigt i gang med at spille musik – børnesange, folkeviser, den store klassiske musik, pop og rocksange, jazznumre m.m. Sammen med læreren finder du numre, der er gode at lære, og som du synes, lyder godt.
Hvilken lærer vil du gerne gå hos? Vores lærere har meget forskellige baggrunde med klaveret – som undervisere i mange forskellige fag og genrer, som rytmiske og klassiske musikere, og som sangskrivere og komponister.
Klassisk eller rytmisk? Den første tid som klaverelev er der ikke den store forskel – man skal jo først lære at finde rundt på instrumentet. Det vigtige i starten er spilleglæden og lysten til at blive bedre. Sidenhen vil forskellen på rytmisk og klassisk primært være, at rytmisk klaver er præget af akkordspil og becifring, mens klassisk klaver er præget af nodespil.
Når du skal i gang med klaveret, skal du have dit eget instrument hjemme til at øve på. Det bedste er et akustisk klaver, men også de elektroniske instrumenter med god anslagsfølsomhed kan bruges, især i starten. Både kontoret og lærerne hjælper gerne med rådgivning.
Du kan gå til klaver på flere måder: Vi har soloundervisning og Klaverklassen i Smallegade, og på flere af folkeskolerne er der også undervisning i klaver.

Dag og tid: aftaler du med læreren inden start. Hvis du har særlige ønsker, kan du skrive det i kommentarfeltet.
Sted: Smallegade 12

Tilmeldingen er for hele skoleåret 2024/25
Sæsonstart: 26. august 2024
Sæsonslut: 16. juni 2025

Priser
Solo 25 minutter pr. uge3 rater à 2.580 kr. / 7.740 kr. pr. år
Solo 35 minutter pr. uge
3 rater à 3.350 kr. / 10.050 kr. pr. år
Hvis du får plads efter sæsonstart, beregner vi en pris, der svarer til din startdato.

Godt at vide
Det er gratis at deltage i kor, sammenspil, bands og orkestre, når du er instrumentalelev hos os.

OBS! Det er vigtigt, at du har et klaver, så du kan øve hjemme.

Lærere

• Anka Zlateva