Kan du lide at bruge din kreativitet og skabe dine egne billeder? Så er Billedskolen lige noget for dig.

I det trygge samvær med underviser og kammerater på holdet, får du mulighed for at udvikle dine kreative og faglige evner. Du får også individuel vejledning i at skabe dine egne billeder, og det er med til, at vi styrker respekten for materialet og for vores arbejdsgange.

På holdene dyrker vi sammen en praktisk tilgang til de basale principper inden for billedkunsten. Vi arbejder intenst med færdigheder, både teknisk og kunstnerisk – hele tiden med fokus på udtryksglæde og evnen til fri leg med materiale og metoder – iagttagelsesevne, komposition, farvelære, tegning, collage, akvarel, tusch, kultegning, akrylmaleri, linoleumstryk, relief, papmaché, ler, gips, pap og meget mere. Vi har vægt på fordybelse og arbejder gerne med et tema eller en opgave over længere tid.

På Billedskolen holder vi udstillinger med vores værker og billeder flere gange i løbet af året.