Band i Byen

Et uformelt mødested for unge, hvor de kan spille sammen med andre

Band i Byen arbejder med at skabe et attraktivt unge-miljø, hvor de unge selv har mulighed for at tage mere styring og ejerskab. Formålet er at styrke sammenspilskulturen og de unges evne til at lave musik selv og til at samle andre unge omkring musikken.

Tilbuddet er for aldersgruppen 13-25 år, og er et samarbejde mellem Musikhøjskolen og Københavns Musikskole, støttet af Statens Kunstfond. Der er to lærere tilstede til at hjælpe, men det er de unge selv, der styrer det meste.

Alle er velkomne uanset instrument og sammenspilserfaring, og man behøver ikke være elev på hverken Musikhøjskolen eller Københavns Musikskole. Man kan også tage en ven med.

Hvor og hvornår?
Onsdage kl. 19.30-21.30 på Musikhøjskolen, Smallegade 12 i kældersalen.
Der er 6-8 sessions i løbet af skoleåret, datoer annonceres på vores Instagram og Facebook-sider.

JAMSESSION
Bare kom som du er - så finder vi på noget god musik
ØV PÅ NUMRENE HJEMMEFRA
- så du er klædt på til bandet
DER ER OGSÅ LÆRERE
- der guider dig og spiller med
ÅBEN SCENE
Hvis du vil spille noget, du har øvet med et band - eller alene
NUMRENE
- kan du øve med din lærer på Musikskolen, så du er godt forberedt.
DER ER ALTID HYGGE OG KAGE
- og alle kan være med - husk musik er ikke en konkurrencesport