VORES FILMVÆRKSTED FYLDER 10 ÅR 😊!!!

GALLAPREMIERE onsdag 10. april kl. 15.40-20.00

Til gallapremieren kan I opleve holdene på Filmværkstedets helt egne film på stort lærred i Falkoner Bio lige her på Frederiksberg – en kæmpestor dag for vores deltagere og deres familier og en særlig festdag for Musikhøjskolen og Filmværkstedet, når vi fejrer vores 10 år sammen.

Der er både visninger, konkurrencer og naturligvis det obligatoriske red carpet med interview af alle deltagerne – helt i stilen med de store filmshows, vi kender.

Om Frederiksberg Filmværksted
Filmværkstedet har ugentlige hold for ca. 75 elever i alderen 9-19 år i vores lokaler i medborgerhuset på Danasvej, samt pop-up filmhold for 1.-2. klasser på flere folkeskoler med ca. 50 elever. Derudover har Filmværkstedet i mange år lavet åben skole forløb i 6.-8. klasser på Frederiksberg Kommunes folkeskoler.

Undervisningen på Filmværkstedet giver børn og unge en dybere forståelse af filmmediet, som er ét af de mest dominerende medier i vores moderne og meget visuelt orienterede samfund – og gennem aktiviteter og undervisning lærer deltagerne også at kunne tage aktivt og kritisk stilling til alle de visuelle indtryk, der bombarderer vores hverdag.

Frederiksberg Musik- og Kulturskole