Anna Barbara Bohm

Musikalsk Forskole, klaver og band på folkeskolerne, Dans & performance

Jeg er uddannet rytmikpædagog på Instituttet for Rytmik i 1996. Har undervist i musik, dans og klaver på musikskoler og danseskoler og optrådt med performance og børneteater i mange forskellige sammenhænge.

Siden 2005 har jeg været ansat på Musikhøjskolen, hvor jeg underviser i børnehaveklasserne, i frivillige hold på 1. og 2. klassetrin og i klaver på flere af folkeskolerne. Desuden er jeg korleder og underviser i faget Dans og performance.

Rytme og bevægelse er udgangspunktet for min undervisning, og jeg ønsker at eleverne, udover at opnå musikalske færdigheder, oplever glæden ved musikken og dansen. Jeg synes, det er spændende at arbejde med børn, fordi de har en umiddelbar begejstring og motivation for at lære og være kreative. . Jeg lægger stor vægt på, at mine elever selv er med til at skabe og finde på samtidig med, at de tilegner sig viden. Og så skal vi have det sjovt!

abb@musikhoejskolen.dk