Anne Lisbeth Uhre

Musikalsk Forskole og tværfløjte & band på folkeskoler, vuggestuer og børnehaver, Snurretoppen og Spilletoppen, Spirekoret og Børnekoret

Jeg underviser på forskoleholdene på kommunens skoler. Desuden har jeg på Smallegade 12 undervisning i kor og den indledende instrumentundervisning i samarbejde med flere kolleger samt undervisning i saxofon og tværfløjte.

Jeg har været ansat på Musikhøjskolen siden 2002. Jeg har undervist siden 1995 – dog først på fuld tid fra 1999, da jeg blev uddannet Almen Musikpædagog fra Vestjysk Musikkonservatorium. Jeg sætter pris på at have med børn og musik at gøre på mange niveauer og i mange sammenhænge – lige fra vuggestuehold til instrumentalundervisning for de ældre.

Jeg kan godt lide at arbejde med at styrke børnenes glæde ved og interesse for musikken. På forskoleholdene sker det, mens de synger, spiller, lærer rytmer og leger til/med musikken. I Snurretoppen og Spilletoppen kommer børnene mere i dybden med udvalgte instrumenter, hvilket giver dem god mulighed for at vælge, hvad de helst vil spille på.

I saxofon- og tværfløjteundervisningen skal eleverne selvfølgelig have deres individuelle undervisning. Men det er også vigtigt, at de spiller sammen med andre og oplever, at det er sjovt at spille med og for hinanden – musik er jo en social ting. I kor er det sociale element særligt i fokus – her bruger vi det instrument, alle mennesker altid har med sig, og man kan ikke undgå at blive glad!

au@musikhoejskolen.dk