Agnete Würgler Villadsen

Violin i Smallegade og på folkeskoler, strygeorkester, instrumentklasser og skoleorkestre

Agnete underviser på Musikhøjskolen i violin og sammenspil.

Agnete er uddannet i 1997 fra Det Jydske Musikkonservatorium med diplomeksamen, derefter et års studie i Norge.

I hendes virke som musiker favner hun bredt. Fra symfoniorkester, pop, rock og moderne musik til teater. Kort fortalt: har assisteret i de forskellige danske symfoniorkestre, samt aktiv kvartetspiller med koncerter i ind- og udland. Indspillet CD og filmmusik. Medvirket på TV med forskellige kendte musikere og spillet på adskillige teaterproduktioner. Undervisningserfaring: har tidligere været ansat på Rødovre Kommunale Musikskole og Gentofte Musikskole. På Musikhøjskolen har hun virket siden 2006.

“Min alsidighed som musiker har stor betydning for min undervisning, som tager sit udspring i den enkelte elev. Nodelæsning, at få en god klang og kropslig fornemmelse af at spille frit, er nogle af mine fokuspunkter. Noget af det vigtigste for mig er, at eleven “bliver tændt” og dermed tager ejerskab for sit spil. Derfor anbefaler jeg, at eleven hurtigst muigt indgår i et af skolens gode sammenspilshold, da min erfaring tydeligt viser, at det er en vigtig faktor for at elevens spilleglæde blomstrer.”

av@musikhoejskolen.dk