Hanne Futtrup

Klarinet, også i aftenskolen

Har du lyst til at spille klarinet? Klarinetten har en varm og rund klang. Den kan spille dybe bløde toner og kan komme meget højt op. Så der er rig mulighed for at udtrykke noget både følsomt og temperamentsfuldt!

Du kan spille klarinet i alle aldre, men skal helst være fyldt 8-9 år for at kunne starte. Dine fortænder skal være udvoksede, når du starter med at spille klarinet.

Med udgangspunkt i individuel undervisning spiller vi i klarinetklassen meget med og for hinanden. Klarinetten egner sig til at spille sammen med alle instrumenter og kan bruges i alle stilarter.

For at opnå størst mulig frihed på instrumentet lægges der i undervisningen vægt på den grundlæggende teknik.

Forældre er meget velkomne til at overvære undervisningen.

Hanne Futtrup er uddannet klarinettist fra Det jyske Musikkonservatorium med musikpædagogisk eksamen og diplomeksamen.

hf@musikhoejskolen.dk