Anderledes uge 15.-19. april (uge 16)
Der er ingen normal undervisning i uge 16, bortset fra Pop-up Film.
Hvis du skal deltage i øver og koncert, eller evt. har en erstatningstime, har din lærer givet dig direkte besked.
Se evt. mere info i mail 12/3 fra vores skoleleder til alle elever/forældre.

Jeppe Zacho

Saxofon, Big Bandet, saxofon & band på folkeskoler, instrumentklasser og aftenskolen

Saxofonen er et populært instrument inden for især jazz, hvor man også improviserer - dvs. leger eller “freestyler” med tonerne. Man finder også “saxen” i blues, soul, pop og rockmusik, både som solist instrument, eller hvor den indgår i en blæsergruppe med fx trompet og basun. Men saxofonen kan også sagtens spille flotte klassiske melodier, i "big bands" og alt muligt andet.

Når du begynder til sax, kommer du nemt og hurtigt i gang med at spille musik, og instrumentets lyd har personlighed og lyder altid på sin egen særlige måde, alt efter hvem der spiller.

Jeppe er uddannet saxofonist og musik- og bevægelseslærer fra Rytmisk Musikkonservatorium i København 2012. Ud over saxofoner spiller Jeppe også klarinet og fløjte.

Jeppe har spillet i bandet “Jazz Five” siden 2000. Med dem har han indspillet flere udgivelser bl.a. i New Orleans samt turneret i det meste af Europa samt Canada og Sydkorea. Han spiller også i “The Counterfictionals”, “Jack Street” og et hav af andre projekter.

Jeppe er også aktiv med sin egen musik og udgiver i 2023 sin første udgivelse i eget navn.

jz@musikhoejskolen.dk