Musikhøjskolen har lukket i påskeferien 23. marts til og med 1. april.

Her på hjemmesiden kan du finde svar på mange spørgsmål, og du er selvfølgelig også velkommen til at maile til os - vi svarer hurtigst muligt efter ferien.
Du kan stadig nå at tilmelde dig til dette skoleår - det gør du her på hjemmesiden.

GOD PÅSKE!

Rune Lundsgaard

Violin, violinhold, strygersammenspil, instrumentklasser og skoleorkestre.
Koordinator for instrumentklasserne og skoleorkestrene

Jeg hedder Rune og underviser i violin, bratsch og orkestersammenspil. Jeg er uddannet på Det Konglige Danske Musikkonservatorium med bratsch og instrumentalpædagogik som hovedfag.

Jeg har undervist siden år 2000 og blev ansat på Musikhøjskolen i 2006.

Ved siden af min undervisning spiller jeg kammermusik og arbejder som teater- og freelance musiker i forskellige danske symfoniorkestere. Siden 1999 har jeg arbejdet for det årlige musikevent ‘Musikskoledage i Tivoli’, siden 2013 som scenechef.

“Bratschen minder om violinen, men dens bløde og melankolske klang er et godt alternativ til violinens mere temperamentsfulde klang.”

rune@musikhoejskolen.dk