Musikhøjskolen har lukket i påskeferien 23. marts til og med 1. april.

Her på hjemmesiden kan du finde svar på mange spørgsmål, og du er selvfølgelig også velkommen til at maile til os - vi svarer hurtigst muligt efter ferien.
Du kan stadig nå at tilmelde dig til dette skoleår - det gør du her på hjemmesiden.

GOD PÅSKE!

Signe Heinesen

Billedskolen, Den lille Kulturskole og Aftenskolen

Siden 2004 har jeg været daglig leder af Musikhøjskolens Billedskole, hvor jeg har undervist alle hold og aldersgrupper. Jeg er uddannet billedkunstner fra Kunstakademiet i Firenze. Jeg har undervist og lavet workshops i mange sammenhænge siden 2001 for både børn og voksne. Jeg arbejder selv som billedkunstner og udstiller jævnligt i forskellige sammenhænge. Jeg har bl.a. udstillet på Kunstners Efterårsudstilling på Den Frie, på Byens Hegn og i forskellige gallerier. Jeg var initiativtager til og kurator på gruppeudstillingen SEEING THE UNSEEN på Sophienholm i 2017-18. Min seneste udstilling er en soloudstilling i Kunstbiblioteket i København i april-maj 2019. Jeg er medlem af Billedkunstnernes Forbund, BKF.

Jeg har arbejdet med billedkunst, siden jeg var barn og gik på Bernadotteskolen, hvor vi havde mange kreative værkstedsfag at vælge i mellem. Det var naturligt, at man flere gange om ugen havde mulighed for at skabe ting med sine hænder. Fra den tid har jeg en levende erindring om et livgivende frirum. Jeg mener faktisk, det er en menneskeret at have mulighed for kreativ udfoldelse. Det hører med til et frit og godt liv.

En solid faglig uddannelse og min holdning til kreativ udfoldelse er udgangspunktet for min undervisning. Jeg går op i at undervise i de grundlæggende faglige discipliner, så børnene fra starten bliver sporet ind på billedkunstens grundsprog og således får en reel base at udvikle sig fra. Jeg går også op i, at børnene bevarer glæden ved at udtrykke sig, og vægter derfor også det kreative aspekt højt i undervisningen. Børnene arbejder frit med fælles opgaver og temaer og får masser af individuel vejledning. Undervisningen er således bygget op. at den veksler mellem iagttagelse og udtrykskraft. Mellem tekniske færdigheder og kreativ udfoldelse.

www.signeheinesen.com

sih@musikhoejskolen.dk