Marina Siani

Violin, bratsch, musik 1-5 år, musik på folkeskolerne, instrumentklasser og orkestre

Jeg hedder Marina, og jeg underviser i violin, bratsch og sammenspil. Jeg kommer fra Grækenland og har boet i Danmark i mange år og taler flydende dansk.
Jeg er uddannet i Athen som violinist og bratschist fra konservatoriet i Athen, og på Det kgl. Danske Musikkonservatorium både som bratschist hos Tim Frederiksen og som Almen musiklærer, hvor jeg havde både instrumentundervisning (hos Alexander Zapolski), ensembleledelse og musikpædagogik.

Jeg har arbejdet som violinlærer siden 2010. Når jeg ikke underviser, spiller jeg kammermusik og assisterer i forskellige danske orkester. Jeg har også erfaring med børnerytmik, og gennem det arbejde har jeg udviklet en violinundervisning, der passer til de helt små på 4 år.

Jeg er en smilende, engageret og struktureret violinlærer. Jeg brænder for at formidle musik og hjælper mine elever til at udtrykke deres følelser gennem musikken samt med at få de rigtige faglige kompetencer. I min undervisning søger jeg konstant efter nye undervisningsmetoder, der gør læring mere innovativ og effektiv, og tilbyder en dyb forståelse af musik. Jeg planlægger altid min undervisning individuelt til den enkelte elev i forhold til elevens behov og niveau, samtidig med at jeg prøver at inspirere dem til at have lyst til flere udfordringer og udvikle deres spil.

msi@musikhoejskolen.dk