Thomas Hedegaard

Guitar, elbas og kontrabas. Musikalsk Forskole og elbas/guitar & band på folkeskolerne, band i Smallegade

Jeg er diplom-uddannet fra det Fynske Musikkonservatorium med rytmisk kontrabas som hovedfag.

Jeg spiller aktivt i mange forskellige genrer og sammenhænge, og har sideløbende en stor passion for det pædagogiske. Altså hvordan man beriger børn og unge med den gave, musikken er.

Jeg er optaget af, at alle børn skal lære musik. At alle bliver dygtige til at synge, gode til rytmer og gode til at spille, så alle kan deltage i det fællesskab, musikken også er. Men jeg har også beskæftiget mig intensivt med talentudvikling i musikskoleverdenen en del år, og med hvordan musikskoleelever kan lære at komponere og at arbejde skabende.

Jeg underviser i bas, guitar og en hel masse former for sammenspil. Desuden er jeg en del ude i folkeskolen, hvor jeg primært underviser 2. klasser.

Derudover har jeg i en del år arbejdet med projekter, der har haft til formål at udvikle på, hvad en musikskole er for en størrelse, og hvor musikskolerne bør bevæge sig hen.

th@musikhoejskolen.dk