Tine Karlshøj-Andersen

Tværfløjte, tværfløjtehold og sammenspil

Tværfløjten er mit instrument og min bedste følgesvend gennem livet.
På den kan man fremtrylle den smukkeste klang, skabe vilde lyde og spille de smukkeste melodier.
Man kan få den til at lyde som alt fra en lille fugl til et kæmpemæssigt tog.

At spille musik er for mig det sjoveste man kan bruge sin tid på, ikke mindst når man gør det sammen med andre. Derfor er det vigtigste for mig, når jeg underviser, at det er sjovt og at vi har det sjovt sammen. Man lærer utroligt meget om sig selv ved at gøre noget i fællesskab med andre. Man opdager også at det bliver sjovere jo bedre man har styr på sine egne ting og kan tilføre noget til fællesskabet. Derfor er det vigtigt med en god start hvor man får styr på alle de grundlæggende ting, som en god holdning, blæseteknik og klang. Så man har de rigtige ting med sig i rygsækken til en lang, sund og sjov rejse i musikken med tværfløjten som rejsemakker.

Jeg har elsket at synge og spille så længe jeg kan huske og tværfløjten startede jeg på som 11 årig.
Jeg er uddannet på Musikhøgskolan i Malmö og debuterede i 2011 fra Det jyske musikkonservatorium i Århus.
Jeg har stor erfaring med at undervise på alle niveauer, fra de helt små til MGK elever og voksne.
Jeg spiller koncerter som fløjtenist over hele landet og gør meget ud af at gøre den klassiske musik nærværende og vedkommende for alle.
Jeg underviser også i Tivoligarden og Holbækgarden på Holbæk kulturskole og på Musikhøjskolen, Frederiskberg Musik- og Kulturskole underviser jeg i tværfløjte fra 5 år og op samt Bare Blæs og Juniorblæs.

Så kom og rejs ind i musikken sammen med mig, jeg lover det bliver sjovt!

Du kan også se Tines egen hjemmeside her – https://floejtenist.dk/

tka@musikhoejskolen.dk