Kan du lide at bruge din kreativitet og skabe dine egne billeder? Så er Billedskolen lige noget for dig.

I det trygge samvær med underviser og kammerater på holdet, får du mulighed for at udvikle dine kreative og faglige evner. Du får også individuel vejledning i at skabe dine egne billeder, og det er med til, at vi styrker respekten for materialet og for vores arbejdsgange.

På holdene dyrker vi sammen en praktisk tilgang til de basale principper inden for billedkunsten. Vi arbejder intenst med færdigheder, både teknisk og kunstnerisk – hele tiden med fokus på udtryksglæde og evnen til fri leg med materiale og metoder – iagttagelsesevne, komposition, farvelære, tegning, collage, akvarel, tusch, kultegning, akrylmaleri, linoleumstryk, relief, papmaché, ler, gips, pap og meget mere. Vi har vægt på fordybelse og arbejder gerne med et tema eller en opgave over længere tid.

På Billedskolen holder vi udstillinger med vores værker og billeder flere gange i løbet af året.

Tegning 5.-9. klasse

Er du glad for at tegne, og vil du gerne blive bedre, så er dette kursus noget for dig.
Vi tegner med blyant, kul og tusch. Vi arbejder med de grundlæggende tegnemetoder og teknikker inden for stregtegning, skraveringsmetoder og måleteknikker mm. Vi øver os i at se perspektiv og proportioner. Vores motiver kan være stilleben, blomster, fotos, menneskekroppen, ansigt, hænder og meget mere.
Kurset henvender sig både til nybegyndere og øvede. Det vigtigste er at du er motiveret for at gå ind på undervisningen og klar til at lære nyt.

DagTidHold
Onsdag17.20-19.1010

Sted: Godthåbsvej 21C, gårdhuset 1. sal
Holdstørrelse: maks. 15 elever

Tilmeldingen er for hele skoleåret 23/24
Sæsonstart: 11. september 2023
Sæsonslut: 15. april 2024

Pris: 2 rater à 1.100 kr. / 2.200 kr. pr. år
Hvis du får plads efter sæsonstart, beregner vi en pris, der svarer til din startdato.

Se alle priser, datoer og regler på hjemmesiden under Praktisk.