Tilmelding til næste skoleår 2024/25

Nyt program og tilmelding er klar på hjemmesiden fra fredag 26. april 2024 kl. 12.
Tilmeld dig senest onsdag 22. maj for at være med i første fordeling af pladserne.

Resten af dette skoleår 2023/24
15. april lukker vi for tilmeldinger til dette skoleår for at kunne sætte det nye program op her på hjemmesiden.

Kan du lide at bruge din kreativitet og skabe dine egne billeder? Så er Billedskolen lige noget for dig.

I det trygge samvær med underviser og kammerater på holdet, får du mulighed for at udvikle dine kreative og faglige evner. Du får også individuel vejledning i at skabe dine egne billeder, og det er med til, at vi styrker respekten for materialet og for vores arbejdsgange.

På holdene dyrker vi sammen en praktisk tilgang til de basale principper inden for billedkunsten. Vi arbejder intenst med færdigheder, både teknisk og kunstnerisk – hele tiden med fokus på udtryksglæde og evnen til fri leg med materiale og metoder – iagttagelsesevne, komposition, farvelære, tegning, collage, akvarel, tusch, kultegning, akrylmaleri, linoleumstryk, relief, papmaché, ler, gips, pap og meget mere. Vi har vægt på fordybelse og arbejder gerne med et tema eller en opgave over længere tid.

På Billedskolen holder vi udstillinger med vores værker og billeder flere gange i løbet af året.

Billedværksted 4.-7. klasse

Dette kursus lægger vægt på at udvikle og styrke din fantasi og dine evner inden for billedkunst. Vi skal arbejde med mange materialer og udtryksformer såsom tegning, maleri, collage, skulptur, grafik, mixed media mm.
Vi har forskellige projekter undervejs, som kan være alt fra at tegne opstilling, male abstrakt, lave en collage eller bygge din egen idé i gips. Vores inspiration henter vi bl.a. i naturen, kunsthistorien, litteraturen og mange andre steder. Husk at medbringe livlig fantasi og lyst til at prøve noget nyt.

DagTidHold
Tirsdag17.20-19.105

Sted: Godthåbsvej 21C, gårdhuset 1. sal
Holdstørrelse: maks. 15 elever

Tilmeldingen er for hele skoleåret 23/24
Sæsonstart: 11. september 2023
Sæsonslut: 15. april 2024

Pris: 2 rater à 1.100 kr. / 2.200 kr. pr. år
Hvis du får plads efter sæsonstart, beregner vi en pris, der svarer til din startdato.

Se alle priser, datoer og regler på hjemmesiden under Praktisk.